Nieuwe campagne vestigt aandacht op Afval Goed Geregeld
Verpact is in 2023 het initiatief Afval Goed Geregeld gestart voor de inzameling van het op huishoudelijk verpakkingsafval lijkende afval van bedrijven, scholen, verenigingen en winkels. Dit is gedaan omdat veel van dit soort verpakkingsafval van bedrijven in de reststroom terechtkwam en werd verbrand.
Om nieuwe deelnemers te werven is Verpact opnieuw een campagne gestart die gericht is op bedrijven en scholen. De campagne bestaat uit branded content op deondernemer.nl waarmee we de doelgroep informeren en inspireren met voorbeeldverhalen van bedrijven die al aangesloten zijn bij het loket. Daarnaast zetten we LinkedIn en online advertenties in op websites als Nu.nl en AD.nl, gericht op zoveel mogelijk relevante websitebezoekers. Ook krijgen bezoekers van de website van Afvalgoedgeregeld.nl die zich na dit bezoek niet hebben aangemeld opnieuw online advertenties te zien.
Afval Goed Geregeld organiseert een inzamelsysteem en een inzamelbedrijf. Met communicatiecampagnes creëert Verpact bekendheid rondom Afval Goed Geregeld. Zo worden bedrijven, scholen en verenigingen gestimuleerd om afval te scheiden en een bijdrage te leveren aan een circulaire economie voor verpakkingen.
Hester Klein Lankhorst, bestuursvoorzitter Verpact: “Met Afval Goed Geregeld kunnen bedrijven kosteloos hun gescheiden drankenkartons, plastic verpakkingen en glas laten ophalen. Het aantal deelnemers groeit gestaag, er komen maandelijks zo’n 500 nieuwe aanmeldingen binnen. Hoe meer deelnemers, hoe meer verpakkingen wij kunnen recyclen. Zo werken we samen aan het behoud van waardevolle grondstoffen.”